Prof. Dr. Sergül DUYGULU
Öğretim Üyesi (Hemşirelikte Yönetim)
E.posta: sduygulu@hacettepe.edu.tr
Tel: 0312 305 15 80 / 144
Muğla doğumlu olup, 1985 yılında Muğla Sağlık Meslek Lisesi'nden mezun olmuştur. 1998 Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulundan mezun olmuştur. 2001 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi Programından bilim uzmanlığını, 2007'de H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Programından doktorasını almıştır. 1985-1999 yılları arasında Sağlık Ocağı, Çocuk Hastanesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi gibi kurumlarda hemşire ve süpervisör hemşire olarak görev yapmıştır. 1999-2001 yılları arasında Sağlık Bakanlığı Hemşirelik Hizmetleri Daire Başkanlığı'nda görev yapmıştır. 2006 yılında, Almanya Hannover Medical School'da 4 ay gözlem yapmıştır. 2008 yılında, 3 ay süreyle Amerika Birleşik Devletleri Minnesota Universitesi'nde misafir eğitimci olarak bulunmuştur. Halen Hemşirelik Fakültesi Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı'nda Profesör ve Anabilim Dalı Başkanı olarak çalışmaktadır. Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı’nın lisans ve lisansüstü programlarında yer alan derslerini yürütmektedir.
2018 yılında bu yana TÜSKA Sağlıkta Akreditasyon Denetçisi olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda Yükseköğretim Kalite Kurulu Değerlendiricisidir. Hemşirelik Lisans Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğinde Hemşirelik Eğitim Programları Akreditasyon Değerlendiricisidir ve aynı derneğin Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu üyesidir. Romanya, Letonya ve Endonezya gibi ülkelerin eğitim akreditasyon süreçlerinde uluslararası değerlendiricidir. Uluslararası bir kuruluş olan Asya Pasifik Hemşirelik Eğitim İttifakı’nın 2019 yılından bu yana yönetim kurulu üyesi ve Akademik Uygulama Komisyonu başkanı olup, Haziran 2022’den bu yana Asya Pasifik Hemşirelik Eğitim İttifakı’nın başkanlığını yürütmektedir. Hacettepe Hemşirelik Lisans ve Lisansüstü Mezunları Derneği'nin 2018 yılında bu yana başkanıdır. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi Editörüdür. Çalışmalarını hemşirelikte yönetim, hemşirelikte liderliğin geliştirilmesi, hemşirelikte güç ve güçlendirme, hastanelerde hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi, akran mentörlüğü ve hemşirelik eğitimi ile ilgili konulara dönük olarak sürdürmektedir.
Akademik özgeçmiş için tıklayınız.
Bazı Yayınları:
- Gencer, O., & Duygulu, S. (2023). Speak-up behavior of oncology nurses: organizational trust and structural empowerment as determinants. JONA: The Journal of Nursing Administration, 53(9), 453-459.
- Demir, Ö. İ., Sönmez, B., Gül, D., & Duygulu, S. (2023). Turkish Version of the Perceived Future Decent Work Securement Scale: Validity and Reliability for Nursing Students. Safety and Health at Work, 14(3), 332-339.
- İspir Demir, Ö., Yıldırım, A., Sönmez, B., & Duygulu, S. (2023). Relationship between Structural Empowerment and Nurse and Patient-Reported Outcomes: The Mediating Role of Control over Nursing Practices. Western Journal of Nursing Research, 01939459231169146.
- Duygulu, S., Kuruca-Ozdemir, E., Erdat, Y., & Kocoglu-Tanyer, D. (2023). University students’ risk perception, protective measures, and general health during the COVID-19 pandemic in Turkey. Disaster Medicine and Public Health Preparedness, 17, e267.
- Coskun, S., & Duygulu, S. (2022). The effects of Nurse Led Transitional Care Model on elderly patients undergoing open heart surgery: a randomized controlled trial. European Journal of Cardiovascular Nursing, 21(1), 46-55.
- Bilek, Ö., Kiran, S., Duygulu, S., & Yıldız, A. N. (2022). The awareness and empowerment aspects of the Needlesticks and other Sharps Injuries and reporting in nursing education: a cross-sectional survey. Workplace Health & Safety, 70(9), 421-430.
- Yılmaz, A., & Duygulu, S. (2021). Developing Psychological Empowerment and Patient Safety Culture: A Pre-experimental Study. Journal of Basic and Clinical Health Sciences, 5(2), 94-103.
- Sönmez, B., İspir, Ö., Türkmen, B., Duygulu, S., & Yıldırım, A. (2020). The reliability and validity of the Turkish version of the MISSCARE Survey‐Patient. Journal of Nursing Management, 28(8), 2072-2080.
- Basit, G., & Duygulu, S. (2018). Nurses’ organizational trust and intention to continue working at hospitals in Turkey. Collegian, 25(2), 163-169.
- Pars, H., Akın, R., Şahin, N. E., Çinar, S., Aslan, F., & Duygulu, S. (2018). Turkish health field periodical editors' Views on publication process and ethical problems. Nigerian Journal of Clinical Practice, 21(3), 264-270.
- Basaran, S., & Duygulu, S. (2015). Turkish nurses' assessments of their power and the factors that affect it. Journal of Nursing Management, 23(8), 1039-1049.
- Duygulu, S., & Abaan, S. (2013). Turkish nursing students’ views on practice assessments and service user involvement. Contemporary Nurse, 43(2), 201-212.
- Kalisch, B. J., Terzioglu, F., & Duygulu, S. (2012). The MISSCARE Survey-Turkish: psychometric properties and findings. Nursing Economics, 30(1), 29.
- Duygulu, S., Hicdurmaz, D., & Akyar, I. (2011). Nursing students’ leadership and emotional intelligence in Turkey. Journal of Nursing Education, 50(5), 281-285.
- Duygulu, S., & Kublay, G. (2011). Transformational leadership training programme for charge nurses. Journal of Advanced nursing, 67(3), 633-642.