Yüksek gerçeklik simülasyon uygulaması
Sanal gerçeklik uygulamaları
Fakülte sanal tur
Prof. Dr. Sergül DUYGULU

Öğretim Üyesi (Hemşirelikte Yönetim) 

E.posta: sduygulu@hacettepe.edu.tr

Tel: 0312 305 15 80 / 144

Muğla doğumlu olup, 1985 yılında Muğla Sağlık Meslek Lisesi'nden mezun olmuştur. 1998 Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulundan mezun olmuştur. 2001 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi Programından bilim uzmanlığını, 2007'de H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Programından doktorasını almıştır. 1985-1999 yılları arasında Sağlık Ocağı, Çocuk Hastanesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi gibi kurumlarda hemşire ve süpervisör hemşire  olarak görev yapmıştır. 1999-2001 yılları arasında Sağlık Bakanlığı Hemşirelik Hizmetleri Daire Başkanlığı'nda görev yapmıştır. 2006 yılında, Almanya Hannover Medical School'da 4 ay gözlem yapmıştır. 2008 yılında, 3 ay süreyle Amerika Birleşik Devletleri Minnesota Üniversitesinde misafir eğitimci olarak bulunmuştur. Halen Hemşirelik Fakültesi Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı'nda Profesör ve Anabilim Dalı Başkanı olarak çalışmaktadır. Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı’nın lisans ve lisansüstü programlarında yer alan derslerini yürütmektedir.

Üniversitemiz Bologna Koordinatörlüğü görevini sürdürmektedir. Yine Üniversitemiz Eğitim Öğretim Koordinasyon Kurulu ve Hacettepe Üniversitesi Kalite Komisyonu üyesidir. 2018 yılında bu yana TÜSKA Sağlıkta Akreditasyon Denetçisi olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda Yükseköğretim Kalite Kurulu Değerlendiricisidir. Ayrıca TÜSKA Uluslararası Akreditasyon Bilim Kurulu Üyesidir. Hemşirelik Lisans Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğinde Hemşirelik Eğitim Programları Akreditasyon Değerlendiricisidir ve aynı derneğin Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu ile Uluslararası İlişkiler Komisyonu üyesidir. Romanya, Letonya ve Endonezya gibi ülkelerin yükseköğretim kurumlarının ve programlarının akreditasyon süreçlerinde uluslararası değerlendiricidir.  Uluslararası bir kuruluş olan Asya Pasifik Hemşirelik Eğitim İttifakı’nın 2019 yılından bu yana yönetim kurulu üyesi ve Akademik Uygulama Komisyonu başkanı olup, Haziran 2022’den bu yana Asya Pasifik Hemşirelik Eğitim İttifakı’nın başkanlığını yürütmektedir. Hacettepe Hemşirelik Lisans ve Lisansüstü Mezunları Derneği'nin 2018 yılında bu yana başkanıdır. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi'nin 2014-2024 yılları arasında editörlüğünü yürütmüş olup yine 2011-2024 yılları arasında Fakülte Erasmus Koordinatörü olarak çalışmıştır. Çalışmalarını hemşirelikte yönetim, hemşirelikte liderliğin geliştirilmesi, hemşirelikte güç ve güçlendirme, hastanelerde hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi, akran mentörlüğü ve hemşirelik eğitimi ile ilgili konulara dönük olarak sürdürmektedir.

Akademik özgeçmiş için tıklayınız.

Bazı Yayınları:

  • Demi̇r, Ö. İ., Sönmez, B., Gül, D., & Duygulu, S. (2024). The association of senior nursing students' economic resources, work volition and career adaptability with their future decent work securement: A psychology of working perspective. Nurse Education in Practice80, 104116.
  • Erdat, Y., Kuruca-Ozdemir, E., Kocoglu-Tanyer, D., & Duygulu, S. (2024). The holistic nursing competence and transition shock of newly graduated nurses as the determinants of missed nursing care: The mediation analysis. Journal of Clinical Nursing, 33, 3576–3585
  • Akdeniz, C., & Duygulu, S. (2024). Self-Leadership and Associated Factors in Nursing Students: An Explanatory Sequential Mixed-Methods Study. Nurse Educator, 10-1097.
  • Yildirim, S., Özçırpan, Ç. Y., & Duygulu, S. (2024). Determining the Effectiveness of Online Communication Training in Nursing Students with the Sequential Mixed Method: An Example of Perinatal Patient Safety. Archives of Health Science and Research11(1), 61-70.
  • Yılmaz A, Yıldız Keskin A, Duygulu S, Yeşildal M. Turkish adaptation and verification of the incident-reporting attitude scale used for staff in long-term care facilities. Journal of Patient Safety and Risk Management. 2024;29(4):210-219.
  • Özduyan Kılıç, M., & Duygulu, S. (2024). Investigating Conflict Management Styles and Emotional Intelligence of Unit Charge Nurses. Mediterranean Nursing and Midwifery (Online), 4(3). 166-172.
  • Gencer, O., & Duygulu, S. (2023). Speak-up behavior of oncology nurses: organizational trust and structural empowerment as determinants. JONA: The Journal of Nursing Administration53(9), 453-459.
  • Demir, Ö. İ., Sönmez, B., Gül, D., & Duygulu, S. (2023). Turkish Version of the Perceived Future Decent Work Securement Scale: Validity and Reliability for Nursing Students. Safety and Health at Work14(3), 332-339.
  • İspir Demir, Ö., Yıldırım, A., Sönmez, B., & Duygulu, S. (2023). Relationship between Structural Empowerment and Nurse and Patient-Reported Outcomes: The Mediating Role of Control over Nursing Practices. Western Journal of Nursing Research, 01939459231169146.
  • Duygulu, S., Kuruca-Ozdemir, E., Erdat, Y., & Kocoglu-Tanyer, D. (2023). University students’ risk perception, protective measures, and general health during the COVID-19 pandemic in Turkey. Disaster Medicine and Public Health Preparedness17, e267.
  • Coskun, S., & Duygulu, S. (2022). The effects of Nurse Led Transitional Care Model on elderly patients undergoing open heart surgery: a randomized controlled trial. European Journal of Cardiovascular Nursing21(1), 46-55.
  • Bilek, Ö., Kiran, S., Duygulu, S., & Yıldız, A. N. (2022). The awareness and empowerment aspects of the Needlesticks and other Sharps Injuries and reporting in nursing education: a cross-sectional survey. Workplace Health & Safety, 70(9), 421-430.
  • Yılmaz, A., & Duygulu, S. (2021). Developing Psychological Empowerment and Patient Safety Culture: A Pre-experimental Study. Journal of Basic and Clinical Health Sciences5(2), 94-103.