Dr. Öğr. Üyesi Merve MERT KARADAŞ
Öğretim Üyesi (Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği)
E.posta: merve.mert@hacettepe.edu.tr/ mervemert185@gmail.com
Tel: 0312 305 15 80 / 149
1990 yılında Ankara'da doğmuştur. 2013 yılında Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesinden birincilikle mezun olmuştur. Aynı yıl Temmuz ayında, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalına, Araştırma Görevlisi olarak atanmıştır. Temmuz 2014'te Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi'nden ‘İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü' almıştır. 2015 yılında yüksek lisans, 2022 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. Aralık 2023 yılından itibaren Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı’nda Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmaya başlamıştır. Haziran 2024’te Dekan Yardımcılığı görevine atanmıştır.
Akademik özgeçmiş için tıklayınız.
Bazı Yayınları:
- Mert-Karadas, M., Kovanci, M. S., Ocalan, S., Uslu-Sahan, F., & Ozdemir, L. (2024). The tendency and affecting factors of nursing students' xenophobia toward refugees from the perspective of Ecological Systems Theory: A convergent parallel mixed method study. Nurse Education in Practice, 104013.
- Yildirim, S., & Mert-Karadas, M. (2024). The invisible wounds of women: Ethical aspects of obstetric violence. Nursing Ethics, 09697330241295370.
- Mert-Karadas, M., & Yucel-Ozcirpan, C. (2023). The impact of an educational program based on the reproductive health of LGBT individuals developed for nursing students to improve the knowledge, skills and attitudes of students: A quasi-experimental study. Nurse Education in Practice, 70, 103668.
- Mert-Karadas, M., Uslu-Sahan, F., & Yucel-Ozçirpan, C. (2023). Predictors of health professional students' attitudes toward LGBTI individuals: A cross-sectional study from Turkey. Archives of Psychiatric Nursing, 44, 86-92.
- Mert-Karadas, M., Bilgin, A., Sahan, F. U., & Ozdemir, L. (2023). Determining the predictors of nursing students' xenophobic tendency toward refugees. Nurse Education Today, 122, 105722.