Prof. Dr. Leyla DİNÇ
Öğretim Üyesi (Hemşirelik Esasları)
E.posta: leylad@hacettepe.edu.tr
Tel: 0312 305 15 80
1986 yılında Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulundan mezun olmuştur. 1993 yılında H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsünden Hemşirelikte Bilim Uzmanlığı, 1997 yılında Doktora derecesi almıştır. 1998 yılında Hemşirelik Esasları Anabilim Dalında Yardımcı Doçent, 2005 yılında Doçent, 2013 yılında ise profesör unvanı almıştır. 2010 yılında Avrupa Birliği Erasmus Mundus programları çerçevesinde Leuven Katolik Üniversitesi (Belçika), Radboud Universitesi (Hollanda) ve Padova Üniversitesi (İtalya) iş birliği ile yürütülen Master of Bioethics programını tamamlamıştır. 2 Ağustos 2016 tarihinde Hemşirelik Fakültesi Dekan Vekili olarak, 11 Ocak 2018-30 Mart 2021 tarihleri arasında Dekan olarak görev yapmıştır. 2013 yılından itibaren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı Başkanlığını yürütmektedir. Temel ilgi alanları hemşirelik bakımı, hemşirelik eğitimi ve etiktir. İyi derecede İngilizce bilmektedir.
Akademik özgeçmiş için tıklayınız.
Bazı Yayınları:
- Atasayar, S., Dinç, L. (2024). Psychosocial Consequences of The Covid-19 Pandemic And Its Effects On Professional Resilience And Self-Care On Nurses: An Example Of Ankara. Internatıonal Journal Of Envıronmental Health Research, Jun 2024 (Early Access). DOI 10.1080/09603123.2024.2370389
- Yildiz, AT and Dinc, L. (2023). Emotional labor among Turkish nurses: A cross-sectional study. Nursing Inquiry, 30 (3), e12544. DOI 10.1111/nin.12544
- Ozdemir, EK, Dinc, L. (2022). Game-based learning in undergraduate nursing education: A systematic review of mixed-method studies. Nurse Education in Practice, Volume 62, DOI10.1016/j.nepr.2022.103375.
- Ariburnu, O; Gul, S and Dinc, L. (2022). Nurses' Perspectives and Experiences Regarding Organ Transplantation in Turkey: A Qualitative Study. Journal of Religion & Health, 61 (3): 1936-1950. DOI 10.1007/s10943-022-01500-0
- Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L. (2021). Views of Nursing Students on Using Standardized Patient and In-Class Case Analysis in Ethics Education. Nurse Education Today, 105155. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105155
- Erkus Kucukkelepce, G., Dinc, L. (2020). Effects of Using Standardized Patients in Ethics Education on Nursing Baccalaureate Students’ Moral Skills. Nursing Ethics 27 (7): 1587-1602. DOI: 10.1177/0969733020935954
- Gul, S., Dinc, L. (2020). Psychometric Evaluation of the Caring Behaviors Inventory in Turkish Nurses and Patients. Journal of Nursing Measurement, 28 (1): DOI:10.1891/JNM-D-18-00094
- Dinç, L., Gastmans, C. (2013). Trust in nurse–patient relationships: A literature review. Nursing Ethics, 20 (5) 501–516. doi:10.1177/0969733012468463